BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Anasayfa / Adım Adım Anılar / Otostoptan Özel Araca 3 – Sırbistan Gezilecek Yerler

Otostoptan Özel Araca 3 – Sırbistan Gezilecek Yerler

Bir Önceki Yazımız Olan Otostoptan Özel Araca 2 – Belgrad Gezilecek Yerler Yazımızı Buradan Okuyabilirsiniz.
Bir gece daha Belgrad’da geçirdikten sonra sabahın erken saatlerinde konaklamalı üçüncü durağımız olacak olan Budapeşte’ye doğru yola çıktık.

Sırbistan gezilecek yerler den olan Belgrad’tan çıktığımızda saat 12 civarıydı. İnanılmaz güzel kasabalardan, köylerden geçtik. Sırbistan’ın bu kadar güzel bir ülke olduğunu düşünmüyordum. Ama ülke bazında düşünürsek kesinlikle seyahatimizin en verimli noktası Sırbistan’dı. Yol üstündeki ilk durağımız Osmanlı Tarihi için de oldukça önemli bir yere sahip olan, hepimizin tarih derslerinden duyduğu Karlofça. Osmanlı’nın en büyük toprak kaybı yaşadığı antlaşmalardan birisi, neyse tarih dersine girmeyeceğim 😀 Karlofça’yı görür görmez saptık tabi ki. Giderken  küçük bir kasaba olacağını tahmin ediyordum açıkçası. Ancak bu kadar güzel bir yer olabileceği hakkında en ufak bir fikrim yoktu. Bu kadar küçük ve bu kadar kozmopolit bir yapıya sahip olması da apayrı bir durum.

O cafe :)
O cafe 🙂
Karlofça ve Novi Sad : Masalsı Yerler…

Şehir turu yapmadan, Karlofça’nın girişindeki, bizim de girmemizin en büyük sebeplerinden birisi olan o harika kafede oturduk ve kahve içtik. Bu esnada ben garsonla nereleri gezebiliriz diye sohbet ettim. Bana neredeyse tüm şehir merkezini 15 dakika gibi kısa bir sürede tarif etti. Şehirde her türlü Hristiyan mezhebine ait yapılarla karşılaşmak mümkün. Antlaşmanın -onların deyimi ile barış paktı- imzalandığı yeri de görmek istiyorduk. Ancak Karlofça merkezine yaklaşık 5 km uzaklıktaymış ve araçla ulaşım sağlanamıyormuş. Bu sebeple orayı görmekten vazgeçtik. Karlofça’dan bir kaç magnet aldık ve o harika kasabadan ayrılarak yolumuza devam ettik.

İkinci yol üstü durağımız ise, Avrupa’nın en büyük müzik festivallerinden birisi olan Exit Festival’in düzenlendiği Novi Sad şehri. Şehir Belgrad ve Niş’ten sonra Sırbistanın en büyük üçüncü şehri. Keşke zamanında burada bulunabilseydim.. Yeni şehir ve eski şehir olarak bu kenti ikiye ayırabiliriz. Eski şehir kısmına araç girişi yok. Ancak girişte aracınızı park edebileceğiniz otoparklar ve yol kenarları bulunuyor. Macar tarzı kiliseleri, cafeleri ile gerçekten bir başka harika Sırp şehri. Sanırım ben bu ülkeye hayran kaldım.

Karlofça Sokakları
Sırbistan İçin Bir Dip Not !

Sırbistan’dan çıkmadan önce biraz maddi durum için bilgi vermem gerekirse, para birimi olarak Sırp Dinarı kullanıyorlar. Ülke genel olarak pahalı değil. Ama bu sizi yanıltmasın. Çünkü ülke ucuz da değil. Ama Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde hayatınızı sürdürüyorsanız bir şekilde Sırbistan’da da hayatta kalmayı başarabileceğinizden kuşkunuz olmasın. Çünkü zaten biz o arayı verdiğimiz vergilerle falan her şekilde kapatıyoruz 😀

Bir gün Exit Festivali için Novi Sad’a gelme konusunda kendimi programlıyorum ve tekrar yola koyuluyoruz. Orta uzunluktaki bir yolculuktan sonra Budapeşte’ye varıyoruz. Bu arada değinmem gereken bir nokta var ki o da o kadar sınır kontrolünden geçmemize rağmen gerçekten hiç sıkıntı yaşamadık. Sadece sanki bir kuralmış gibi tüm gümrük görevlileri harikulade bir suratsızlığa sahip. İnsanı kısa sürede hayata küstürebiliyorlar gerçekten. Tanrı vergisi bir yetenek olsa gerek.

Novi Sad Meydan
Budapeşte’nin yeri bende her zaman ayrıdır, ayrı olacak. Bir şehri sadece iki kere ziyaret etmiş bir insan kendisini oraya aitmiş gibi hisseder mi? Hissediyormuş işte…

Budapeşte’ye geldiğimizde saat gece 11 falandı. Ve gelir gelmez  aklımdan geçirdiğim ilk cümleydi ; Ben bu şehirde 1 ay olur 2 ay olur fark etmez ama hayatımın bir bölümünü mutlaka geçirmeliyim…

Bir Sonraki Yazımız Olan Otostoptan Özel Araca 4 – Budapeşte Gezilecek Yerler Yazımızı Buradan Okuyabilirsiniz.