BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Anasayfa / Adım Adım Anılar / Balkan Turu Anıları – Tiran – İbrahim Ballıbaba

Balkan Turu Anıları – Tiran – İbrahim Ballıbaba

Öncelikle en özel Balkan Turu anlarını bizlerle paylaştığı için İbrahim Ballıbaba’ya teşekkür ediyoruz 🙂
Hadi gelin 2 haftalık bir serüveni beraber tekrar yaşayalım…

Uzun zamandır dünyayı gezme hayali olan birisiyim, buna başlamak için balkan turu muazzam bir güzergah.

Balkan Turu - Tiran'a Varışİlk yurt dışı tecrübem olacağı için tek çıkmaya sıcak bakmıyordum yol arkadaşı bulmalıydım ki o ara Burak benim yurt dışı planları yaptığımı biliyordu, bi’ gün okulda muhabbet ederken beraber gezelim dedi tabi hemen kabul ettim 😀 Burak üniversiteden sınıf arkadaşım, onun da ilk yurt dışı deneyimi olacaktı. Genel olarak gezilecek rotayı bana bıraktı ben de Erciyes ile birlikte rotayı çizmeye başladım ve bir taslak oluşturduk. 2 haftanın sonunda başladığımız yere geri dönerek geziyi tamamlayacaktık. Eylül’ün 7’sine, Tiran’a biletlerimizi aldık.

Balkan Turu – Tiran’a İniş

Balkan Turu - Tiran döner

Tiran’a iner inmez pasaport kontrolü sırasında 3 Türk arkadaş ile tanıştık, Nazmi, Merve ve Sefa. Biraz muhabbet ettikten sonra onların oradan arkadaşları geldi ve bize otobüslerin olduğu yere kadar eşlik ettiler o ara Nazmi numarasını verdi herhangi bir sorun olursa iletişim halinde olalım diye (ki sorun oldu ve biz aradık :D) teşekkür ettik ve otobüse binip şehir merkezine doğru yola çıktık. Merkeze vardıktan sonra muhtemelen klasikleşmiş bir şeyi yaptık ve İskender Heykeli’nin önünde hemen fotoğraf çekildik 😀 (Balkanlardaki tüm ülkeler İskender’i sahiplenmiş durumda, nereye gitsek onun ayak izlerine ait bir şeyler gördük).

Balkan Turu – Hostel Bulamadık !

Hostel ayarlamamıştık giderken, şehirde biraz tur attıktan sonra acemiliğin de verdiği sorunla hostel bulamadık, acıkmıştık, döner yazan bir dükkan vardı direk daldık oraya, döner istedik bol sarımsaklı farklı bir şey geldi, ben pek beğenmedim ama Burak sevdi.
İnternete ihtiyacımız vardı ve Nazmi’ye ulaşmaya çalışıyorduk, cadde üstünde güzel görünen bir cafe vardı oraya girdik ben çok garantici bir şekilde su aldım Burak çay istedi, Hint çayı geldi haliyle pek sevmedi. 😀

Balkan Turu - Yeni Arkadaşlar

Balkan Turu – Yeni Arkadaşlar, Yeni Kültürler !

İçeceklerimizi içerken Nazmi ile irtibata geçtik bizi Sido’ya (Nazminin sevgilisi) yönlendirdi o sizi alacak dedi. Bu arada Nazmi, sevgilisi için gelmiş Tiran’a. Bize bir yer tarif ettiler oraya gidecektik ve Sido bizi oradan alıp hostele götürecekti. Tabi o gün Tiran’ı pek gezme şansımız olmadı. Sido ile buluştuk, bizi Nazmi’nin kaldığı hostele götürdü biz üstümüzü değiştikten sonra bizi dışarı davet ettiler. “Gezeceğiz siz de gelin hep birlikte takılalım.” diye. Olur mu olmaz mı derken birlikte çıktık Merve, İnis ve Sefa’nın yanına gittik ,o gece güzel muhabbetler ettik ve hep birlikte biraz şehri dolaştık Merveler’i otellerine bırakırken.
Ertesi gün yine aynı ekip kahvaltı yaptık. Biz Ohrid’e otobüs bileti aldık ve daha vaktimiz vardı ve bu ekip gittik Bilardo oynadık. 😀 Merve efsane bilardo oynuyor .:D Bizi uğurlamaya otogara kadar geldiler ve yollarımız orada ayrıldı ama iyi ki tanışımışız. Tiran onlarla birlikte aklımda hep güzel kalacak.

Balkan Turu – Tiran’ı Keşfediyoruz !

Balkan Turu - Tiran KöprüOtobüs direkt olarak Ohrid’e gitmiyor önce Ohrid Gölü’nün orada bulunan Makedonya’nın diğer bir şehri olan Struga’ya gidiyor oradan taksi veya otostopla kısa bir sürede Ohrid’e varılıyor. (Biz gece vardığımız için taksiye bindik sıkı bir pazarlık sonucu oldukça uygun bir fiyata bizi Ohrid’e götürdü) Bu arada Tiran – Struga arası çok uzun olmamasına rağmen saatlerce otobüste yolculuk yaptık bunun 2 nedeni var. Birisi otobüsün çok fazla yere uğraması ve yolu uzatması, bir diğeri ise pasaport kontrolü sırasında Arnavut polisinin tüm otobüsü aşağı indirip çantalara tek tek bakması. ( yaklaşık 1-1.5 saat pasaport kontrol noktasında bekledik).

Daha bitmedi, 2 haftalık gezimizin son 2 gününde yine Tiran’a döndük çünkü dönüş uçak biletini de Tiran üstünden almıştık. Bu 2 günü de Tiran’ı keşfetmeye ayırdık.

Balkan Turu - Tiran, Börekİskender bey meydanı Tiran’ın merkezi. Opera binası, Osmanlı zamanında kalma hala aktif bir cami, Oteller ve daha bir çok şeye bu meydandan dağılarak ulaşılabiliyor. Tiran’a döndüğümüz gün çok ama çok fazla yağmur vardı evdekileri arayıp “balkanlardan gelen soğuk hava dalgası var” şakasını yaptım evet kötü biliyorum ama yaptım. 😀 Bir yer keşfettik küçük cadde üstünde bir dükkan hani tabure bile yok ki oturup yemek falan yiyesin o derece küçük ama hayatımda yediğim en güzel peynirli milföy olabilir. Su ile aynı fiyattı ama böyle içinde bol erimiş peynir hayal edin ve bakın yazarken yine canım çekti, çok güzeldi. <3 Bu arada ilk girdiğimiz dükkana son gün yine gittik ve döner yedik adam bizi tanıdı, güzel bir anıydı 🙂

Tiran 2 parça olduğu için tek bir yazı içinde birleştirdim, yeni yazının içeriği Makedonya günleri olacak…

Umarım okurken keyif almışsınızdır, Makedonya anılarında görüşmek üzere ! 🙂

Belki De Bunu Aramışsınızdır ?

Keyfinizi Yerine Getirecek 5 Sonbahar Yürüyüş Rotası

Karagöl Tabiat Parkı (Çubuk, Ankara)   Yaz sıcakları bitti. Kışa girdik sayılır ama Karagöl Tabiat ...