BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Anasayfa / Adım Adım Anılar / Otostop’tan Özel Araca 6 – Viyana, Bratislava

Otostop’tan Özel Araca 6 – Viyana, Bratislava

Bir önceki yazı olan Otostop’tan Özel Araca 5 – Budapeşte yazısını okumak için tıklayınız.

Budapeşte’den sonraki durağımız Viyana’ydi. Ancak Viyana’ya bu denli yakın olan bir başka başkent Bratislava gezilecek yerler’i görmeden Viyana’ya geçmek olmazdı. Bu sebeple önce Bratislava’ya geçtik. Bratislava’nın bu kadar kısa sürede gezilebilecek en belirgin yerleri olan eski kentini ve kalesini gezdik. Bu tarz yerlerin beni çok etkilediğini söylemeden edemeyeceğim. Zaten sevdiğim şehirleri birleştirip karşılaştırsanız hepsi birbirinin büyükleri ve küçükleri.

Bratislava Gezilecek Yerler
“Man At Work” heykeli

Bratislava özellikle şehrin bir yerinden tarihine dokunmuş insanların heykelleriyle dolu. Bunların en ünlüsü Schöner Naci ‘nin ve bir kanalizasyon çalışanının heykeli.

Kanalizasyon çalışanı heykeline kısa bir şekilde değinmek istiyorum. Slovak kızlarının bacak boyları dünyanın en uzunları arasındaymış. Bu sebeple rögardan kafasını çıkartıp çevreyi izleyen bir kanalizasyon çalışanı heykeli yapmışlar. Heykelin adı ise oldukça manidar. “On the Work” yani “İş Üstünde”.. Artık ne tarz bir işi kastettiği üzerine bir çok tartışma döndürülebilir tabi 😀

Bratislava Kalesi Manzara

Bratislava eski şehir bölgesi kısmını gezdikten sonra, Tuna Nehri’nin bir diğer manzarasını görebilmek için Bratislava Kalesi’ne çıktık. Kale yine diğer Avrupa kentlerinde olduğu gibi oldukça büyük ve görkemli. İçerisinde bir kaç farklı müze de bulunuyor ancak vakit darlığından dolayı müzelere girmedik.

Bisiklet Parkı

Kaleden indikten sonra tekrar arabamıza doğru giderken de bir bisiklet park yerinde de babamla oldukça eğlendik 😀 Açıkçası adamlar sıradan bir bisiklet parkını dahi nasıl güzelleştireceklerini biliyorlar.

Viyana Gezilecek Yerler
St. Stefan Katedrali
Avusturya Gezilecek Yerler

Bratislava’yı yeteri kadar gezip karnımızı da bir nebze doyurduktan sonra babam Avusturya’nın Viyana’ya yaklaşık 110 km uzaklığındaki Linz kentinde yaşayan arkadaşı Sedat Amca’yı aradı. Sedat Amca bizi evine davet etti. Ardından Viyana’ya geçtik. Viyana’yı biraz gezdikten sonra ben oranın 1 – 2 günde gezilebilecek bir kent olmadığına kanaat getirdim. Oraya böyle bi 10 gün falan ayırıp doya doya gezmek lazım. Açıkçası Viyana’da sadece o meşhur St. Stefan katedralini ve bulunduğu caddeyi gezip tekrar yola çıktık. Şahsen bundan hiç bir şekilde rahatsızlık duymadım. Çünkü gerçekten harika bir insan tanıdım.

Sedat Amca, eğer bu yazıyı okursan, tekrar her şey için teşekkürler. İyi ki varsın.

O geceyi Linz’de geçirdik ve sabah kahvaltısında Viyana’ya mı dönsek yoksa başka bir yeri mi görsek diye düşünürken benim ortaya attığım ve sonradan Sedat Amca’nın da 20 yılı aşkın süredir Avusturya’da yaşamasına rağmen görmeye fırsatı olmadığını öğrendiğimiz Hallstatt fikriyle çok ani bir şekilde Hallstatt’a gitme kararı aldık.

Sabah kahvaltı sonrası Sedat Amca’yla birlikte oldukça ucuz olduğunu söylediği bit pazarına gittik. Gerçekten efsane ucuzlukta bir bit pazarıydı. Annem bir duvarı fotoğraflarla kaplamak istediği için oradan en pahalısı 1 euro olan bir kaç adet çerçeve ve yeğenlerime oyuncak bebek aldı. Çok vakit kaybetmemek adına bit pazarından ayrıldık ve Hallstatt’a doğru yola çıktık.