BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Anasayfa / Adım Adım Anılar / Bir başına otostop hikayesi: Norveç ! (Part-3)

Bir başına otostop hikayesi: Norveç ! (Part-3)

Bir önceki yazı olan Bir Başına Otostop Hikayesi Norveç!(Part-2)’yi buradan okuyabilirsiniz.
Bir başına otostop hikayesi: Norveç !(Part-3) Kaldığımız yerden devam efenim.

6 Eylül – Preikestolen (Pultpit Rock) – Oslo Gezilecek Yerler

Sabah erken saatte kalkıp tekrar yola çıktım. Bu sefer Stavanger’e varabildim. Beklediğimden daha kolay oldu. Hava biraz yağmurluydu ama engel olacak kadar birşey değil, yağmurluğu giyip yoluma devam ettim. (Oslo Gezilecek Yerler)

Preikestolen-Pulpit Rock
(OsloGezilecek Yerler)

Merkezde biraz vakit öldürdükten sonra Preikestolen için yola çıktım. Prikestolen ‘ e gidebilmek için yola çıktım.

Preikestolen’e nasıl gidilir ? Burada anlattım, aklınıza takılan bir yer olursa sorabilirsiniz.

Preikestolen-Pulpit Rock
(OsloGezilecek Yerler)

Prikestolen de birçok hostel var. Ayrıca çadır kurabileceğiniz yerlerde mevcut. Hostellerin herhangi birisine gidip hollerinde ücretsiz kalabilirsiniz. Zirveye çıkmaya saat 16′ da başladım. Gerçekten geç başlamışım çünkü ben inerken herkes iniyordu. Gerçekten moral bozucu olabiliyor. Yolun ilk 1 km’si sürekli merdiven. Yağmur’a rağmen bir buçuk saatte zirveye varmıştım. Ve gerçekten en çok korktuğum şeylerden birisi zirveye varınca fotoğrafımı çekebilecek kimseyi bulamama korkusuydu. Ama şans yine bana gülmüştü, zirvede 2 kişi vardı. Fotoğrafımı çekebildim. ( Yeay ! 😀 )

Ekipmanım ne kadar yeterli olsa da zirveye çıktığımda direk yağmurun altında kaldığımdan ve etraftaki küçük çaplı şelalelerden dolayı sırılsıklam oldum. Hostele geldiğimde ıslanmadık yerim kalmamıştı. Hemen üzerimi değişip oturdum şöminenin karşısına. Geceyi burada geçirdim ki gerçekten rahattı. Ama ne kadar dikkat etsem de hasta olmaktan kurtulamadım.

7 Eylül – Bergen’e doğru

Sabah kahvaltı ettiğim manzara gerçekten inanılmaz güzeldi. Sırf bu manzara da kahvaltı yapabilmek için Prikestolen’e tekrar gideceğim. Otobüs biletimi git-gel aldığımdan rahattım. Stavanger merkeze geri döndüm ve Bergen için otostop’a başladım. ( Oslo Gezilecek Yerler )

İki araba ile Bergen’ e vardım. Ama en efsanesi 2. arabaydı. Uzun uzun muhabbet ettikten sonra kalacak yerim olup olmadığını sordu. Çadır kurabileceğimi veya couchsurfing ‘de kalacak yer bulmayı deneyeceğimi söyledim. 10 dakika sonra eşini arayıp birşeyler sordu. Ve en efsanesi budur benim için ; eğer istersem onlarda kalabileceğimi söyledi.

Ev gerçekten mükemeldi. Merkez’e uzak olmasından şikayetçiydiler ama ev ve evin manzarası bence buna değer. Güzel bir kahvaltıdan sonra Bergen tren istasyonuna uçakta tanıştığım arkadaşlar ile buluşmaya gittim. Onlarla hasret giderip biraz muhabbet ettikten sonra Trolltunga için yola çıkma zamanı gelmişti.

Bergen’den Voss’ a gitmek son derece rahat. Otostop çekiğim yer tünelden önceki otobüs durağıydı. Araçlar yavaş geliyordu ,anlayacağınız rahat bir yolculuktu. Onlarca tünelden geçtik. 15 den sonra saymadım.

9 Eylül – Voss – Trolltunga

Voss-Camp

Voss tren garı gece kapanıyor. Kapanış saatine kadar orada telefonunuzu şarj edebilirsiniz. İçerisi son derece sıcak. Aşağıdaki lavabolarda da sıcak su var ama kullanmak için 10 kron istiyor. Dışarıdaki engelli tuvaletinden su doldurabilirsiniz. Tren garında locker olmadığı için maalesef çantanızı bırakabileceğiniz bir yer yok.

Konaklamayı da eğer çadırınız varsa hemen tren garının önünde göl var. Göl sizin arkadaşlar istediğiniz yere çadır kurabilirsiniz. Son derece güvenli.

Tyssedal’a giden ilk otobüs saat 9:15 de  kalkıyor. 990 Numaralı Skybussları kullanabilirsiniz. Otobüste 3 Türk ile tanıştım. 2 kız ve anneleri. Gerçekten çok tatlı insanlar. Tyssedal’da otobüs sizi marketin önünde indiriyor. Trolltunga ya çıkmaya başlamadan önceki son market burası. Buradan erzak depolayın.

Necla abla çantamı onların kalacağı hostele bırakabileceğimi söyledi ki bu beni gerçenten çok mutlu etti. Çantayı bıraktıktan sonra 4 kişi başladık tırmanışa.

Trolltunga’ya Nasıl Gidilir ? Burada sizin için anlattım dostlar. (Oslo Gezilecek Yerler)

Trolltunga

Tırmanış gerçekten yorucuydu ve ben tırmanmaya saat 13:00 da başladım. Bu saat gerçekten çok geç. En geç saat 10 da başlamanız lazım. Ben tırmanırken herkes iniyordu. Bu gerçekten moral bozucu olabiliyor. Git-gel 22 km olması ayrı bir moral bozuyor. Ama yol üzerinde o kadar güzel manzaralar vardı ki bakmaya doyamadığım beni de ayakta tutan bu oldu.

Nilsu bizi beklemeyip hızlı hızlı gittiği için onu gözden kaybettik. Hava soğuyor ve kararacak ben koşayım Nilsu’yu yakalayayım sizde arkadan yetişirsiniz bana dedim. Aldım gazı gittim. 😀

Zirveye vardığımda saat 5 di. Ve gerçekten muazzam bir manzaraydı. Ve değdi. Ama herkes çok geç kaldığımı havanın kararıp soğuyacağını söylüyor. Allah dan  yanımda kafa lambam var.

1 saat kadar zirvede vakit geçirip, o güzelim manzarada sigara içtikten sonra 6 da inmeye başladım. Havanın daha da soğuması ,hafif yağmur çiselemesi , havanın kararmaya başlamasından olacak 1 saatte 5 km yol yürümüşüm. Hostel’e girdiğimde saat 9 du. Bir bardak kahve içip duşumu aldım. Mükemmel derecede bacaklarım ağrıyordu. Necla ablalar geldiklerinde saat 11 i geçiyordu.

Hepimiz güzel bir uyku çektik o gün. Ertesi günde ben Oslo’ya geri dönüş yoluna çıktım. Onlarda kendi yollarına gittiler.

Trolltunga

Hakkında berkaygunduz

22 Yaşında Süleyman Demirel Üniversitesinde Bilgisayar Mühendisliği okuyan bir gencim. Birkaç senedir otostop ile gezmeye başladıktan sonra bunun bana yetmediğini fark ettim. Kamp yapmanın yanına bir de dağcılık ve tırmanışı ekledim. Ve dağlara,yollara aşık oldum. Bu siteyi de benim gibi yolları ,dağları,kampı sevenlere yardım etmek onlarla deneyimlerimi paylaşmak için oluşturduk.