BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Anasayfa / Adım Adım Anılar / Otostoptan Özel Araca 4 – Budapeşte Gezilecek Yerler

Otostoptan Özel Araca 4 – Budapeşte Gezilecek Yerler

Bir Önceki Yazımız Olan Otostoptan Özel Araca 3 – Sırbistan Gezilecek Yerler Yazısını Buradan Okuyabilirsiniz.

Budapeşte Gezilecek Yerler

Budapeşte’ye Geldik

Bir cafeden internetlerini kullanmak için rica ettik ve sağ olsunlar reddetmediler. Gerçekten benim için seyahatin en sıkıntılı noktaları tam olarak bu noktalar. Çünkü Budapeşte’ye geldiğim ilk gece böyle bir hüsranla karşılaşmak beni oldukça üzdü. Her yerde uyuyabilen, her türlü pisliğe, rezalete katlanabilen, her türlü koşullarda bir şekilde hayatta kalabilen bir insanım. Ancak City Hotel Pest gerçekten kesinlikle kimseye önermeyeceğim bir yer. Yer diyorum çünkü adında geçtiği gibi bir hotel değil. Öğrenci yurdundan bozulmuş bir yer. Binanın asansörü allaha emanet. İnternet sadece lobide çekiyor ve orada oturacak yer yok kadar az.

Mutfak düşük bütçeli insanlar için önemli. Mutfak var dediği için burayı kiraladık. Odada zaten yok ama hotelin genelinde de bir mutfak bulamadım açıkçası. Bu sıkıntıyla biraz ferahlayayım diye gecenin bir yarısı dolanmaya çıktım ve aslında merkeze de hiç yakın olmadığımızı farkettim. O rezalet geceyi bir şekilde geçirebildikten sonra yurdun internet çeken tek bölümünde (Bir nevi iki bilgisayarlı internet cafe) başka bir oda bakmaya başladık ve Opera Binası’na oldukça yakın bir konumda bulunan bir hostel bulduk. 4 yataklı bir odaydı. Ve tamamen bize ayrıldı. 4. yatak için ekstra bir masraf çıkartmadan onu da bize verdiler.  Gerçekten bir önceki gece kaldığımız odanın yanında burası saray sayılırdı.

BUDAPEŞTE NE YAPILIR ?

Budapeşte’de İlk Tur

Bazilika MeydanıOdaya yerleştikten sonra Budapeşte Gezilecek Yerler turumuzun başlaması için dışarı çıktık. Yaklaşık bir 100 metre yürüdükten sonra Opera Binası’na ulaşabiliyorduk. Opera Binası Andrassy Ut.’un üzerinde bulunuyor. Bu cadde Budapeşte Gezilecek Yerler in en önemli caddelerinden birisi. Vaci Utca ile birlikte başı çekiyorlar. Andrassy Ut.’un bir ucunda Hösök Tere yani Kahramanlar Meydanı diğer ucunda ise şehrin en görkemli yapılarından birisi olan St. Stephan Bazilikası (St. Istvan Basilica) bulunuyor. Hal böyle olunca Budapeşte’de gezmeye başladığımız günün ilk 20 dakikasında Budapeşte gezilecek yerler arasından 2 adet noktayı görmüş olduk.

St. Stephan Bazilikası’ndan aşağıya doğru yürüdüğünüzde Tuna Nehri’ne ulaşabiliyorsunuz. Ve Bazilika’nın bulunduğu sokaktan nehre doğru yürüdüğünüz takdirde sizi Buda ve Peşte şehirlerini bağlaması için yapılan ilk köprü olan Chain Bridge karşılıyor. Gece aydınlatıldığında harika bir görünüme kavuşmasının yanı sıra gündüzleri de gerçekten son derece güzel bir köprü. Tuna’nın kenarına indikten sonra Zincir Köprü (Chain Bridge) üzerinde yürüdükten  sonra Buda’ya geçiş yapmadan şehrin Pest kısmına geri döndük. Çünkü Buda gezimiz için Budapeşte’de bulunduğumuz 3. günü ayırmıştık.

Bu 3 noktayı gezdikten sonra kaldığımız odaya doğru yürümeye başladık. Andrassy ut. üzerindeki Hop On Hop Off Sightseeing otobüs durağının önünde bizi bir çalışan karşıladı. Biletlerinin neler içerdiğini, ücretini, ve bu bileti aldığımız takdirde şehirde faydalanabileceğimiz indirimleri anlattı. Biz otobüslerinin üzerinde zürafa olan firmanın biletini aldık. Zaten onlar da kendi otobüslerini tanıtmak için biletlerine “Look the Giraffe” yazmışlar. O sebeple rahatlıkla otobüsünüzü bulabiliyorsunuz. Bu biletin tam fiyatı 25 euro, öğrenci fiyatı ise 22.5 euro gibi bir fiyata denk geliyor. Biletin içerisinde 45 dakikalık bir Tuna Nehri turu (Akşam yapılması şiddetle tavsiyemdir.), ayrıca tarihi ve panaromik hatlardan oluşan 2 adet otobüs hattına sınırsız biniş hakkı bulunuyor. Bunların haricinde bir de Royal Palace (Kraliyet Sarayı)’na çıkan finikülere de ekstra bir ücret ödeyerek binebiliyorsunuz. (Yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 6 TL civarındaydı. Ancak o yolu yürüyerek çıkıp yürüyerek inmenizi tavsiye ediyorum. Güzelliğini anca bu şekilde farkedebilirsiniz.)

Ölmeden Önce Yapılması Gerekenler 1 – Tuna Nehri Tekne Turu

Biz biletin bize sağladığı Tuna Nehri turunu gezmeye başladığımız ilk gecenin akşamında yapma kararı aldık. Bunun için biraz dinlenelim diye kaldığımız yere geldik. Ben çıkıp biraz daha dolanmak istedim ve Nehir turu’nu yapacağımız saate yakın bir saatte annem ve babamla St. Stephan Kilisesi’nin meydanında buluşma kararı aldık. Yaklaşık 1 buçuk saat kadar bir vaktim vardı ve ben bu süreyi biraz lokal bir yerlerde oturup insanlarla konuşarak harcamak istedim. Bu sebeple St. Stephan Kilisesi’nin Tuna’ya çıkan araç trafiğine kapalı sokağındaki maksimum 5 masalı bir yere oturdum. Orada biraz takıldıktan sonra annemlerle buluşmak üzere meydana geçtim, çok geçmeden buluştuk ancak bu esnada telefon faturalarımız biraz kabardı 😀

Buluştuktan sonra Tuna kıyısında tur teknelerinin kalktığı yere doğru yürüdük. Tur konusunda biraz hüsran yaşadık tabi. Çünkü ilk başta 45 dakika kadar kısa süreceğini düşünmemiştik. Antalya’da daha önce yat turu yapmış olanlarınız varsa bilir, aynı kıvamda bir tur. Ama yapılmalı mı diye sorarsanız tabi ki de yapılmalı derim. Şehrin silüetini süsleyen en görkemli yapıları nehir üzerinden ve aydınlatılmış biçimde görmek gerçekten çok güzel bir tecrübe.

Tuna turunu tamamladıktan sonra çok yorulduğumuzu farkettik ve güzel bir uyku çekmek için konakladığımız aparta gittik. Ertesi sabah gün Hop On Hop Off turlarımızı tamamlayıp Viyanaya doğru yola çıkacaktık.