BIGtheme.net http://bigtheme.net/ecommerce/opencart OpenCart Templates
Anasayfa / Adım Adım Anılar / Viyana’dan Łódź’a Bitmek Bilmeyen Bir Otostop Anısı

Viyana’dan Łódź’a Bitmek Bilmeyen Bir Otostop Anısı

Oysaki çok da güzel başlamıştım otostop’a. Otostop için 34 numaralı tramvayın son durağında inip Merkur Supermarket ‘ın önüne kadar ilerledim.

Yol Başlıyor…

Benden önce gelmiş çek bir arkadaş ile tanıştım beraber başladık otostop’a. O Brno ‘ya kadar gidecekti. Zaten yakın bir yerdi,işi kolaydı.
Bizi ilk alan araba Ostrava’ ya gidiyordu, yaşlı tontiş bir amca. Brno ‘dan da geçeçek zaten. Çocuk şanslıydı. Ostrava ya kadar muhabbet sohbet geldik. Abimiz Türkiye’ye bir kaç kez gelmiş çok da sevmiş. Arkadaşları ile karavan kiralayıp ege kıyılarını geze geze bitirememişler. Yolun birazında uyumuştum ,uyandığımda elinde 2 sandviç 2 bira vardı. Dedim sana kurban olayım ben.
Ostrava’ya yaklaşınca dedim ki sen beni otoban kenarında bir yerde indir buradan araba bulmam daha rahat olur. Ama ilk deneyim olunca öğrendim ki Avrupa’da otobanda otostop çekenlere sağlam ceza yazıyorlar ve yediğin bin bir laf da yanında hiç kalıyor.ViyanaOtostop

Sağolsun abimiz beni şehir merkezinde indirdi. Benzin istasyonundan içecek birşeyler aldıktan sonra yoluma devam edeyim dedim. Ama edemedim yol burada bitti arkadaşlar. Buraya kadarmış. Ne kadar otostop çektiysem nafile saatlerce duran olmadı.
Viyana’dan otostopa çıktığımda saat 12 yi birazcık geçiyordu. Ostrava’ya geldiğimde ise saat 4 de gelmek üzereydi. Hava biraz kapatmıştı. Yağmur yağmaz inşallah diye dua ederken yağmur bastırdı. Allah’tan çok sürmedi.

Ostrava

Otoban boyunca 20 km kadar yürüdüm. İyi ki de yürümüşüm diyorum. Yolda o kadar güzel yerler gördüm ki hafızamdan hiç çıkacaklarını sanmıyorum. Harita’dan en yakın kasabaya baktım ve oraya doğru yürümeye başladım. Yolu kısaltayım diye küçük bir ormanın içine girdim. Sanırım hayatı boyunca hiç bu kadar yeşil tonunu bir arada görmemiştim. Benzinliğe gelene kadar yürüdüm. Atıştırmalık birşeyler aldıktan sonra oradaki insanlarla muhabbet etmeye başladık,belki aralarından biri Polonya’ya doğru gidiyordur diye umdum ama herkes Viyana ‘ya doğru gidiyordu. Ama bu muhabbet etmemize tabiki de engel değil. Sonuç olarak orada saatlerce bekleyecektim ve yeni insanlarla tanışmak dil geliştirmek fena fikir sayılmazdı.

ViyanaOtostop
Beklemekten yorulmuştum ve arabada duracak gibi değildi.Sonunda blabla’dan Piotrków Trybunalski’ye kadar giden birisini buldum. Blablacar’ı gerçek anlamda efsanevi kullanıyordu. Her kasabadan her şehirden birilerini aldı. Yolda harcadığı benzinin 2 katını kazanmıştı. Yol boyunca muhabbet ettik yani etmeye çalıştık. Ne benim İngilizcem mükemmeldi ne de onun ki. Ama şunu kesin olarak anlamıştım çok pinti ve parayı seven bir insandı. Arabaya biner binmez ne kadar para vereceksin diye sordu diyebilirim. Oracıkta Türk kanım aktı ve pazarlığa oturdum. Dedim hacı sen beni ta viyanadan almadın viyana’dan almış olsan 25 Euro verirdim ama zaten yolun yarısını ben geldim lan. İlk başta 10 euro olarak başladım.

Adamın yüzündeki ifadeyi unutamıyorum. Sen ne kadar mezarcı çıktın bakışı vardı, ardından seb benimle dalga mı geçiyorsun demeyi eksik etmedi. O 20 dedi ben 12 ,18 dedi 13 dedim ,16 dedi 14 dedim. Kuruş kuruş indiriyor birde p****venk(bippp) 15 euro da anlaştık. Üstünde north face ekipman var sen neyin kuruş hesabını yapıyorsun ya?sd Sonra öğrendim ki 1 euro 4 zloty’e denk.

ViyanaOtostop2

Bitmeyen Bir Yolculuk

Piotrków Trybunalski’ye geldiğimizde saat gece 3 filandı. Sokak da hiç bir kimse yok, bir insan bile. Łódź’a birşekilde gitmem gerekiyor. Son otobüs 03:30 da kalkıyordu. Otobüs’ü bulana kadar canımız çıktı. Tam şehirden çıkarken yakaladık otobüsü. Çevre yoluna gelmeden son durakta önünü kestik. 😀 12 zloty’di otobüs. Euro verdim kabul etmedi. Hemen cimri abimize dönüp; adam kabul etmiyor zloty de bende yok,benim yerime verir misin diye rica ettim. Elleri titreye titreye elini cebine attı ve ödedi sağ olsun. 😀 Yani tüm yolcuğu 15 euro ya getirdim denebilir. Üstüne aldığım ikramlar da kârım.

Saat 5 e doğru Łódź’a varmıştım.Durağa beni karşılamaya Łódź’ta erasmus yapan arkadaşım Can geldi. Can’ı gördüğüme bu kadar sevineceğimi hiç düşünmemiştim. Sonunda Łódź’daydım.

Ostrava
Ostrava da yol daha yeni başlamışken.

Hakkında berkaygunduz

22 Yaşında Süleyman Demirel Üniversitesinde Bilgisayar Mühendisliği okuyan bir gencim. Birkaç senedir otostop ile gezmeye başladıktan sonra bunun bana yetmediğini fark ettim. Kamp yapmanın yanına bir de dağcılık ve tırmanışı ekledim. Ve dağlara,yollara aşık oldum. Bu siteyi de benim gibi yolları ,dağları,kampı sevenlere yardım etmek onlarla deneyimlerimi paylaşmak için oluşturduk.